Oralna higijena

U našim ustima u svakom trenutku žive milijarde bakterija. Mnoge od ovih bakterija nakupljaju se u obliku plaka, uzrokujući propadanje zuba i gingivitis, što može dovesti do bolesti desni. Za zdrav osmijeh morate svakodnevno praktikovati dobru oralnu higijenu. Četkanje zuba nakon obroka, upotreba antibakterijske vodice za ispiranje usta i korištenje zubnog konca barem jednom dnevno pomažu u borbi razmnožavanja bakterija koje uzrokuju karijes i bolesti desni. Također, zdrava prehrana sa minimalnim unosom šećera i škroba također pomaže u održavanju loših bakterija pod kontrolom.

U vašim ustima obitavaju čitave zajednice bakterija koje recikliraju vašu hranu i piće. U tom procesu, ove bakterije mogu uzrokovati kvarenje zuba u ustima – hraneći se šećerima u hrani i pićima koje konzumiramo one rastu, a zatim ostavljaju otpad u obliku biofilma poznatog kao zubni plak. Ovaj plak omogućuje bakterijama da se duže zadrže oko vaših zuba, sve dok na kraju ne stvore kiseline koje troše zubnu caklinu i uzrokuju karijes. Bakterije u plaku koji nastaju u blizini zubnog mesa također proizvode otrovne produkte koji ulaze u tkivo desni, što predstavlja uzrok gingivitisa. Ako se ne liječi, gingivitis može postati parodontitis, ozbiljnija bolest kod koje dolazi do gubitka kostiju i tkiva oko zuba.

Najbolji način da spriječite propadanje zuba i uklonite plak je svakodnevno četkanje i čišćenje interdentalnog prostora. Četkanjem se uklanja plak s površina zuba. Perite zube dva puta dnevno četkicom sa mekanim vlaknima. Veličina i oblik četkice za zube trebaju odgovarati vašim ustima i omogućiti vam lagan pristup svim područjima. Upotrebljavajte zubnu pastu koja sadrži fluorid, koji pomaže u zaštiti zuba od kvarenja. Čistite interdentalni prostor jednom dnevno koncem ili interdentalnim četkicama kako biste uklonili plak između zuba, tamo gdje obična četkica ne može doći. Zubni konac je neophodan za sprečavanje bolesti desni. Također, smanjite unos zašećerenih pića, kako biste smanjili množenje bakterija. Umjesto toga, pijte više mlijeka, jogurta, čaja i vode, kako biste isprali kiseline koje nastaju kao produkti bakterija.

Leave a Reply

Close Menu