Kada je najbolje prati zube

Ako ste poput većine ljudi, zube vjerovatno perete ujutru, a zatim navečer, dok inače ne brinete toliko o svom oralnom zdravlju. Ali jeste li znali da ovo možda i nije najbolje vrijeme za pranje zuba? Ako na primjer operete zube neposredno prije doručka, možda ih učinite ranjivijima na bakterije i šećere u ustima. Kako znati da li perete zube u pravo vrijeme? Evo šta trebate znati ako se pitate kada je najbolje vrijeme za pranje zuba.

1. Određene vrste hrane i pića štetnije su od drugih.

Prehrana bogata šećerom i ugljikohidratima vjerovatnije će rezultirati karijesom iz jednog vrlo važnog razloga: ugljikohidrati (koji se razgrađuju u šećer) i šećer hrane bakterije u ustima koje stvaraju naslage i koje izjedaju caklinu vašeg zuba. Caklina je ono što štiti vaše zube od karijesa. Jednom kad je nema, ona se neće ponovo stvoriti. Dakle, ako jedete doručak koji sadrži ugljikohidrate i šećer, čak i u malim količinama, postoji mogućnost oštećenja zuba. Pranje zuba nakon doručka najbolji je način da se osigura da ove tvari nikad ne prilijepe uz zube i ne naprave probleme. Ako jedete nešto s visokim udjelom šećera ili visokim udjelom ugljikohidrata, četkanje odmah nakon jela je uvijek dobra ideja.

2. Četkajte zube ujutro.

Blagodati četkanja zuba ujutro su očite: preko noći se u ustima nakupila bakterija koja uzrokuje loš zadah i počinje stvarati kiselinu koja se troši na vašoj caklini. To je također dobar način da započnete jutro. Kada se usta osvježe, bit ćete spremni za novi dan. Smanjit ćete količinu bakterija u ustima, što je izuzetno važno za održavanje čistoće usta tijekom dana. Iako mnogi ljudi nose četkicu sa sobom i peru zube nakon svakog obroka, to je rijetko potrebno. Ako perete zube ujutro pune dvije minute koje preporučuju stomatolozi, vjerojatno ćete ustanoviti da su vam usta dovoljno čista tokom dana.

3. Četkajte zube uvečer.

Tokom dana jest ćete razne obroke i grickati. Čak i ako se hranite izuzetno zdravo, možda i dalje jedete hranu koja utječe na vašu caklinu. Na primjer, kiseline u citrusima mogu ostaviti trag na zubima ako se ne očiste. Dobar savjet za održavanje cakline tokom dana je piti puno vode, posebno nakon jela. To će vam pomoći ukloniti ne samo čestice hrane koje bi se mogle zalijepiti za vaše zube, već i kiseline, kako one iz hrane koju jedete, tako i one koje proizvode bakterije u ustima. Gotovo sve što jedemo, čak i zdrava hrana, sadrži neku vrstu spoja koji može imati negativne efekte na zube ako se ne očisti energičnim četkanjem u večernjim satima. To će vam pomoći da se riješite mirisa koji dolazi s bakterijama i komadićima hrane u ustima te da vaši zubi ostanu sjajni, bijeli i zdravi.

4. Postoje li drugi slučajevi kada biste trebali prati zube?

Nakon što pojedete slatku grickalicu, vrlo je dobra ideja oprati zube. Čak i ako ste na poslu ili u školi, dobro je sa sobom ponijeti malu tubu zubne paste i četkicu za čišćenje zuba ako pojedete nešto što bi moglo naštetiti zubima. Ovo je također dobar savjet za osobe koje imaju Invisalign ili metalne aparatiće jer ne želite svoj Invisalign stavljati na zube koji nisu čisti (jer vaši aligneri mogu zarobiti bakterije i čestice hrane koje bi inače pljuvačka isprala). Metalni aparatići hvataju komade hrane koje možda nećete moći potpuno očistiti samo jezikom i prskajući malo vode oko usta. Ako počnete osjećati da imate zadah iz usta, odvojite trenutak da operete zube, čak i ako niste pojeli ili popili ništa što je posebno loše za vaše zube.

Tradicionalna mudrost kaže da je pranje zuba ujutro i noću dovoljno za održavanje zuba čistim. Neki će oprati zube nakon svakog obroka, ali to je rijetko potrebno. Cilj je započeti i održavati naviku pranja zuba, tako da čak i ako se jednoga jutra opustite, trud se nadoknadi te noći. Važno je uspostaviti naviku, a zatim je nastaviti, kako bi vaši zubi imali priliku sami se boriti protiv gingivitisa i karijesa. Najbolje vrijeme za pranje zuba je ono koje odgovara vašem rasporedu i vaše zube održava čistima. Većina ljudi pere zube kad se ujutro probudi, a zatim neposredno prije odlaska u krevet. Ovo je dobar raspored koji odgovara većini populacije. Ako vaša dijeta, međutim, zahtijeva češće četkanje, učinite to dijelom vaše svakodnevice.

Leave a Reply

Close Menu