Mitovi i zablude o oralnom zdravlju

Danas nam je dostupno mnoštvo savjeta za pravilnu njegu usne šupljine. Nažalost, velik dio toga je netačan ili obmanjujući. Svakodnevno se događaju pomaci u zdravstvu, a javnost često za to i ne zna. Drugi mitovi postoje godinama, prenoseći se od generacija prije nas. Evo top 11 mitova i zabluda o oralnom zdravlju.

Mit #1: Šećer uzrokuje karijes

Iako šećer doprinosi stvaranju karijesa, problem nije sam šećer. Dapače, bakterije jedu šećer. Ljepljiva hrana, poput škroba, privlači bakterije da opstaju na zubima i oko njih. Te bakterije proizvode kiselo jedinjenje koje pospješuje karijes. Isperite usta i operite zube nakon jela kako biste smanjili nakupljanje kiseline i naslaga.

Mit #2: Krvarenje iz desni je normalno

Krvarenje zubnog mesa tokom pranja zuba ili čišćenja koncem nastaje zbog upale zubnog mesa. Desni se mogu upaliti i početi krvariti zbog prekomjernog nakupljanja naslaga, početka gingivitisa, bolesti desni ili drugih uzroka. To nije normalno. Morali biste kontaktirati vašeg stomatologa radi pregleda.

Mit #3: Jače četkanje čisti bolje

Jače četkanje je kontraproduktivno. Što jače četkate, to više traume podnosi caklina zuba i tkivo desni. Na kraju može dovesti do drugih problema kao što je povlačenje desni. Lagano četkajte dvije minute, dva puta dnevno četkom s mekanim dlačicama.

Mit #4: Zubni konac vam nije potreban

Zubni konac je sastavni dio održavanja dobrog oralnog zdravlja. Zubnim koncem uklanja se do 80% naslaga. Naslage plaka potiču karijes, ali možete ih ukloniti dnevnim čišćenjem koncem.

Mit #5: Žvaka djeluje poput četkice za zube

Žvaka nije zamjena za pranje zuba. Neke žvake mogu promovisati čišće zube i bolji dah, a neki stomatolozi čak preporučuju i žvakanje žvaka bez šećera umjesto slatkiša. Međutim, iako neke žvake služe kao pomoć u oralnom zdravlju, još uvijek ne dosežu nivo da mogu zamijeniti pranje zuba.

Mit #6: Bijeli zubi su zdravi zubi

Bjelji zubi nisu uvijek zdraviji zubi. Zubi su u početku bijeli, a s vremenom mogu promijeniti boju zbog mrlja ili oštećenja. Izbeljivanje zuba može učiniti da se stvarni razlog diskoloracije zuba zanemari. Ako vaši zubi gube sjaj, razgovarajte sa svojim stomatologom o tome.

Mit #7: Pasta za zube od uglja je bolja

Zubna pasta od uglja prodaje se za izbjeljivanje, ali u stvarnosti nudi malo zaštite za zube. Zubna pasta od uglja zapravo djeluje suprotno, upijajući zaštitna sredstva namijenjena održavanju zuba zdravim i jakim.

Mit #8: Djeca ne trebaju prati mliječne zube

Loše oralno zdravlje rano može dovesti do doživotnih komplikacija. Djeca bi trebala početi prati zube po dva puta dnevno čim im zubi niknu. Propadanje zuba kod djece može dovesti do zdravstvenih problema još dugo nakon što im nestanu mliječni zubi.

Mit #9: Gubitak cakline uzrokuje osjetljivost

Osetljivost zuba ima mnogo uzroka. Gubitak cakline može dovesti do osjetljivosti, ali isto tako i škripanje zubima (bruksizam), abrazivna pasta za zube i još mnogo toga. Ako imate osjetljive zube, razgovarajte o tim simptomima sa svojim stomatologom.

Mit #10: Bolest desni zahtijeva brigu samo o vašim ustima

Bakterije prisutne tokom bolesti desni mogu se proširiti na druge dijelove vašeg tijela, a sve je više studija koje su bolesti desni povezale sa zdravstvenim problemima cijelog tijela. Bolesti desni mogu biti povezane sa bolestima srca, dijabetesom i nekim oblicima karcinoma.

Mit #11: Ako nemate problema sa oralnim zdravljem, nema potrebe za pregledima

Pregled je najbolji način za uočavanje problema prije nego što počne. Što duže problemi ostanu neotkriveni ili neliječeni, to ih je teže liječiti kad ih počnete primjećivati. Polugodišnji stomatološki pregledi za odrasle i djecu najbolji su način za održavanje optimalnog oralnog zdravlja – pa čak i ako ne primijetite ništa loše, najbolje je i dalje zakazati rutinske stomatološke preglede.

Leave a Reply

Close Menu