Efekat šećera na zdravlje zuba

Slatka pića postala su naša svakodnevnica. Istina je da ona nisu zdrava ni za naše zube, ni za cjelokupno zdravlje usta.

Svako od nas u ustima ima loše bakterije koje se hrane šećerom koji unosimo. One iz šećera dobiju energiju i proizvode kiselinu koja može oštetiti zube i uzrokovati ispadanje zuba i karijes.

Pića koja svakodnevno unosimo imaju puno šećera u sebi, pa čak i ona koja su označena kao „100% prirodna i zdrava“. Jedna čaša soka od jabuke sadrži istu količinu šećera kao čaša gaziranog soka. U svoj organizam ne bi trebali unositi više od 10% šećera od cjelokupnih dnevnih kalorija. Za žene je to 10-15 supenih kašika u jednom danu, dok je za muškarce 12.5-18.5. Samo jedna čaša jabukovog soka doseže limit dnevnog unosa šećera.

Iako bi najbolje bilo da izbacimo unos zašećerenih pića u potpunosti, dovoljno je dobro i da samo smanjite unos ili ga zamijenite nečim zdravijim. Pića koja sadrže najviše šećera su gazirani sokovi, energy pića, čokoladno mlijeko, smoothies i voćni punč ili voćni sok. Njih možete zamijeniti vodom, nezaslađenim čajem, mlijekom, kiselom vodom i razvodnjenim sokom.

Sva ova pića ne sadrže skoro nimalo šećera, što znači da neće proizvoditi loše bakterije u vašim ustima. Voda može sadržati fluorid koji je dobar za zaštitu vaših zuba. Kalcijum iz mlijeka jača vaše zube. Ako ste alergični na kravlje mlijeko zamijenite ga sojinim, rižinim ili bademovim mlijekom s kalcijem.

Ako ne možete ujutru odoljeti zaslađenoj kafi ili šećeru postoji nekoliko načina da zaštitite vaše zube.

  • Pijte brzo. Nemojte piti gutljaj po gutljaj jer tad bakterije imaju vremena da se razmnože i učine štetu. Ako djetetu dajete sok, dajte mu samo dok jede a u bočicu koju nosi sa sobom uspite samo vodu.
  • Fluorid je vaš prijatelj. Ako u vodi s vaše česme ima fluorida, pijte je redovno. Fluorid štiti vaše zube i smanjuje nastanak karijesa.
  • Četkajte i čistite između zuba. Dva puta dnevno četkajte zube i bar jednom čistite između njih. Ako imate dijete, pomozite mu da nauči pravilno prati zube.

Dobar je početak znati koja pića štete zdravlju vaših zuba. Napravite cilj i držite se pravila. Najbolje se uči od malih noga, pa pokažite i vašoj djeci pravilan način ishrane i očuvanja zdravlja.

Leave a Reply

Close Menu