
To je velika debata koja se vodi već dugi period. Ako volite piti kafu, vjerovatno ste već upoznati s rečenicom da je kafa loša po zdravlje zuba.
Sigurno je da ostavlja tragove, mada su ti tragovi pretežno kozmetički i ne čine štetu. Ali da li kafa zapravo šteti zubima? Trebate li smanjiti unos kafe? Evo šta istraživanja pokazuju.
Erozija cakline: Kako kiselina u kafi može oštetiti zube
Caklina je vanjski sloj zuba, sloj koji štiti zub od okoline i njegovo zdravlje. Ako se caklina uništi, vaš zub ne samo da postaje osjetljiv, već i podložan bolestima i traumi. Unošenje velike količine kafe na dnevnoj bazi može oštetiti vašu caklinu i uzrokovati probleme s osjetljivošću. Zato većina zubara preporučuje paste koje ojačavaju caklinu, one mogu pomoći caklini da postane otpornija na koroziju i zaustaviti ili usporiti gubitak cakline, uzrokovan konzumacijom kafe.
Također se preporučuje isprati usta vodom ili pojesti komad sira nakon kafe, da bi se kiselina mogla neutralizirati. Ako ste popili kafu prije pranja zuba, trebali biste pričekati sat vremena da biste omogućili caklini da se ponovo stvrdne. Često se pogrešno razumije da kafa uzrokuje karijes. Kafa ne utječe na pojavu karijesa direktno, ali olakšava pojavu.
Kafa možda nije loša po zube ko što se prije mislilo. 2014. godine vršila su se istraživanja na brazilskom univerzitetu u Rio de Janeiru. Naučnici su na doniranim mliječnim zubima stvarali slojeve bakterija koje uzrokuju plak, i koristili kafu koja ima više kofeina i polifenola u sebi. Skoro istog trenutka, bakterije su počele odumirati. Istraživači navode kako su polifenoli u kafi odgovorni za antibakterijski učinak.

Za najbolje rezultate ograničite unos mlijeka i šećera
Postoje neki dokazi da je kafa dobra za zube – ali da li to znači da je jutarnja šoljica kafe odgovorna za zdravlje zuba? Ne nužno. Istraživači su pokazali kada se ekstrakt kafe kombinira s aditivima poput šlaga, šećera, mlijeka i drugih umjetnih zaslađivače, polifenoli gube svojstvo ubijanja bakterija. Možda ste čuli – ako već volite piti kafu, pijte crnu kafu. Također je i bolje biti umjeren – jedna do dvije šoljice dnevno su uredu, imajući na uvidu da vodite adekvatnu oralnu higijenu.
Za mnoge je ljude kafa najbolji način početka dana, i nasreću, ne postoji razlog zašto biste trebali prestati piti kafu ako imate dobru rutinu održavanja zuba. Ali ako je kvar zuba moguć iz drugih razloga, možda je ograničavanje unosa dobra ideja.
Ako mislite da vam kafa uništava zube ili već osjetite posljedite najbolje je posjetiti zubara što prije.