Aplikacije mogu pružiti statistiku o pravilnom četkanju zuba, korištenju zubnog konca i drugim aspektima oralne higijene
Piše: dr.stomatologije Amer Džekamn
Amer Džekman, rođen 22.06.1993. godine u Sarajevu gdje je završio osnovno i srednje obrazovanje. Srednjoškolsko obrazovanje je završio 2012. godine u Srednjoj zubotehničkoj školi Sarajevo, odličnim uspjehom i stekao zvanje zubnog tehničara. Stomatološki fakultet sa klinikama u Sarajevu završava 2020. godine i stiče zvanje Doktora dentalne medicine. Pored formalnog obrazovanja istakao se i u radu nevladinih organizacija, gdje je od 2009. godine pa do danas, član Instituta za populaciju i razvoj-IPD. Na poziciji projektnog koordinatora u IPD-u stekao je znanje i vještine u radu sa mladima i djecom na temu prevencije nasilja, zloupotrebe psihoaktivnih supstanci, mentalnog zdravlja, zdravih životnih stilova i zdravlja uopšteno. Svojim radom se istakao i u implementaciji projekata OSCE-a BiH koji su se odnosili na prevenciju nasilnog ekstremizma i terorizma kao i u projektima UNFPA (Populacijski fond Ujedinjenih nacija) koji su obuhvatali rad u migrantskim/izbjegličkim kampovima na poziciji službenika za zdravstveno osnaživanje. Trenutno je dio tima u Stomatološkoj ordinaciji dr. Hodžić u Sarajevu. Stomatološka ordinacija dr. Hodžić pruža kompletnu stomatološku uslugu, svakom pacijentu pristupamo profesionalno, naši zahvati su kvalitetni, dugotrajni i bezbolni. Uz modernu i savremenu opremu, ponuditi ćemo Vam najbolje rješenje u datom trenutku uz najkvalitetniju uslugu.
Kroz mobilne aplikacije, djeca mogu dobiti interaktivno iskustvo u učenju o pravilnom četkanju zubi, tehnici čišćenja, upotrebi zubnog konca i drugim aspektima oralne higijene. Ove aplikacije često koriste animacije, igre, nagrade i druge elemente koji pomažu u održavanju pažnje djece i motivaciji za održavanje zdravih oralnih navika. U nastavku vam donosimo tekst o ovoj temi koji je pripremio dr. Amer Džekman
Odrasli i djeca sve češće koriste mobilne telefone kako bi olakšali svoje svakodnevne zadatke. Mobilne aplikacije su toliko napredovale da mogu u velikoj mjeri potaknuti čovjeka da brine o svom zdravlju npr. mobilne aplikacije koriste sisteme koje prate dnevni unos hrane, napominju korisnika da konzumira vodu, predlažu plan i program fizičke aktivnosti, mjere otkucaje srca i sl.
Nakon svih postojećih mogućnosti i sklonosti djece (ali i odraslih) prema modernoj tehnololgiji, samo je pitanje vremena kada će se mobilne aplikacije početi češće koristiti u stomatologiji. U svijetu već odavno postoje različite mobilne aplikacije koje na neki način imaju zadatak da unaprijede održavanje oralne higijene kod djece. Kroz mobilne aplikacije, djeca mogu dobiti interaktivno iskustvo u učenju o pravilnom četkanju zubi, tehnici čišćenja, upotrebi zubnog konca i drugim aspektima oralne higijene. Ove aplikacije često koriste animacije, igre, nagrade i druge elemente koji pomažu u održavanju pažnje djece i motivaciji za održavanje zdravih oralnih navika.
Još jedna korisna uloga mobilnih aplikacija je mogućnost praćenja napretka u oralnoj higijeni i postizanje ciljeva. Aplikacije mogu pružiti statistiku o pravilnom četkanju zuba, korištenju zubnog konca i drugim aspektima oralne higijene. Ovi podaci mogu biti korisni kako pacijentima, tako i stomatolozima, omogućavajući im da dobiju uvid u navike pacijenta i identificiraju područja koja zahtijevaju poboljšanje. Ova praćenja mogu biti motivirajuća za mlade pacijente jer im omogućuju da vide svoj napredak i postignuće ciljeva, poput smanjenja broja karijesa ili poboljšanja zdravlja desni.
Postoje mobilne aplikacije i za odrasle, one su naročito korisne u komunikaciji sa stomatolozima. Kroz aplikacije, pacijenti mogu postavljati pitanja, zakazati termine, primati podsjetnike o zakazanim posjetima ili čak dijeliti fotografije ili simptome. Ova vrsta komunikacije može biti posebno korisna u hitnim situacijama ili za praćenje postoperativne njege nakon stomatoloških zahvata. Ovakve i slične mobilne aplikacije mogu olakšati komunikaciju između stomatologa i gluhonijemih osoba, osoba sa određenim stepenom poteškoća u razvoju, pacijenata iz ruralnih sredina kojima je stomatološka ordinacija predaleko i sl. Samo prema ovome se može uvidjeti koliko mobilne aplikacije mogu doprinijeti poboljšanju oralnog zdravlja.
Jedan primjer mobilne aplikacije koja se koristi za edukaciju mladih pacijenata je “Brush DJ” iz Velike Britanije. Ova aplikacija kombinira muziku i tajmer za četkanje zuba. Mladi pacijenti mogu odabrati svoju omiljenu muziku koja će ih zabavljati dok pravilno četkaju zube preporučenih dvije minute. Također, aplikacija pruža edukativne savjete o oralnoj higijeni i podsjetnike za korištenje zubnog konca.
U Japanu je razvijena mobilna aplikacija nazvana “Plaqless”. Ova aplikacija koristi kameru pametnog telefona za prepoznavanje plaka na zubima. Mladi pacijenti mogu fotografisati svoje zube, a zatim aplikacija analizira slike i pruža povratne informacije o područjima koja zahtijevaju bolje četkanje ili korištenje zubnog konca. Ovo je izvrstan primjer kako tehnologija može pomoći mladima u praćenju njihove oralne higijene i poboljšanju tehniku četkanja.
Jedan od primjera mobilne aplikacije koja omogućuje mladim pacijentima praćenje napretka i postizanje ciljeva je “Oral-B Disney Magic Timer” iz Sjedinjenih Američkih Država. Ova aplikacija koristi likove iz Disneyja kako bi djeci pomogla da ostanu motivirana tokom četkanja zuba. Svaki put kada dijete četka zube unutar preporučenog vremena, otključavaju se posebne animacije i likovi. Ova igračka komponenta čini oralnu higijenu zabavnijom.
“MouthWatchers” aplikacija iz Australije omogućuje pacijentima da komuniciraju izravno sa stomatolozima. Putem ove aplikacije, pacijenti mogu postavljati pitanja, slati fotografije i primati savjete od stomatologa. Ova vrsta komunikacije olakšava pacijentima pristup stručnom savjetu, posebno u hitnim situacijama ili u slučajevima kada posjeta stomatologu nije odmah moguća.
Postoje brojna istraživanja koje su potvrdile da mobilne aplikacije imaju još veći efekat u motivaciji djece u održavanju oralne higijene od tradicionalnih metoda.
Studija je procjenjivala učinkovitost mobilne aplikacije za motivaciju i edukaciju djece o oralnoj higijeni. Uključeno je 100 djece u dobi od 7 do 10 godina, podijeljenih u dvije skupine. Jedna skupina je koristila mobilnu aplikaciju kao dodatak svojoj rutini održavanju oralne higijene, dok je druga skupina koristila tradicionalne metode bez aplikacije. Rezultati istraživanja su pokazali da je skupina koja je koristila mobilnu aplikaciju postigla značajno poboljšanje u svom znanju o oralnoj higijeni i većoj motivaciji za održavanje oralne higijene u usporedbi s drugom skupinom. Mobilne aplikacije se stoga mogu smatrati učinkovitim alatom za motivaciju i edukaciju djece o oralnoj higijeni.
Tehnologija i mobilne aplikacije pružaju brojne prednosti u poboljšanju održavanja oralne higijene kod mladih pacijenata širom svijeta. Edukacija putem aplikacija, praćenje napretka, interaktivne igre i mogućnost komunikacije s stomatolozima doprinose stvaranju dosljednih i učinkovitih oralnih navika. Stomatolozi i roditelji trebali bi poticati mlade pacijente da koriste ove tehnološke alate kao podršku za održavanje zdravlja usne šupljine i prevenciju oralnih bolesti. Kroz pravilnu upotrebu tehnologije, možemo osigurati da mladi pacijenti razviju dobre oralne navike koje će im koristiti cijelog života.