Dragana Ignjatović: Proučavanje kauzalne terapije u cilju saniranja parodontopatije

Najveći izazov je edukacija pacijenata.

Intervju: Dragana Ignjatović, doktor stomatologije.

Dragana Ignjatović je rođena 30.01.1989 godine u Paraćinu. Završila je Srednju zubotehničku školu u Ćupriji i nakon toga 2008. god. upisala Stomatološki fakultet u Nišu. Po završetku studija, odradila je staž u Domu Zdravlja u Nišu, nakon toga od 2017.god.,nakon polaganja državnog ispita i dobijanja licence za rad bavi se opštom stomatologijom u privatnoj praksi. Od 2022.god. je u HAPPY DENTAL timu,kao PR stomatološke ordinacije “Happy dental estetic centar” u Kruševcu, na poziciji doktora stomatologije i sertifikovanog ljekara za estetsku i antiage medicinu.

Parodontologija je grana stomatologije koja se bavi dijagnozom, prevencijom i liječenjem bolesti parodoncijuma – tkiva koja podržavaju i okružuju zube. Zdravlje parodoncijuma od ključne je važnosti za očuvanje oralne cjelokupnosti i cjelokupnog zdravlja. Parodontalne bolesti su često neprimjetne u ranim fazama, ali mogu napredovati i dovesti do ozbiljnih problema ako se ne tretiraju na vrijeme. Više o ovoj temi reći će nam Dragana Ignjatović, doktor stomatologije.

Recite nam nešto o sebi?

Poštovanje,svim čitateljima pre svega. Ja sam dr Dragana Ignjatović,doktor stomatologije, supruga i mama. 

Kako ste se počeli baviti stomatologijom i otkud ljubav prema ovom poslu ?

Posle završene srednje zubotehničke je nekako normalni sled događanja i izbor bio upravo stomatološki fakultet. Ljubav prema ovom poslu je došla nekako kasnije,tokom studija i našeg upoznavanja sa praksom i radom sa pacijentima. Uvidela sam koliko je human i lep izbor,i koliko taj osmeh na licima naših zadovoljnih pacijenata daje satisfakciju za naše lično unapređenje,kako nas kao stručnjake,tako i nas kao ljude.

Koji su najveći izazovi u ovom poslu?

Definitivno bih kao najveći izazov izdvojila edukaciju pacijenata. U svakodnevnom radu vidjam lošu profilaksu i prevenciju kod pacijenata,koja je ujedno i najveći problem sa kojim se svakodnevno susrećemo. Generalno se svi u timu najviše zalažemo za buđenje svesti kod pacijenata o važnosti dobre oralne higijene i redovnih stomatoloških kontrola.

Stomatologija kao nauka se stalno razvija,koji dio stomatologije je Vama najinteresantniji?

Svakako parodontologija i parodontopatija kao oboljenje,odnosno oboljenje tog potpornog aparata zuba. Neko sam ko poslednjih godina dosta proučava kauzalnu terapiju u cilju saniranja parodontopatije. Terapija daje dobre rezultate ali je izazov istrajnost pacijenata,jer proces oporavka potpornog aparata zna da potraje,zato je jako bitna dobra saradnja i poverenje između doktora i pacijenta.

Recite nam nešto o digitalnoj stomatologiji i na koji način je zastupljena u vašoj ordinaciji?

Digitalna stomatologija ili kompjuterski kontrolisan rad stomatologa je svakako naša sadašnjost. Ona nam pomaže da stvari sagledamo iz neke nove,drugačije i preciznije perspektive. Prednosti su svakako ušteda vremena,fajlovi i snimci koji su odmah dostupni,a procedure kraće i u mnogome komfornije za same pacijente,sa mogućnošću predviđanja krajnjeg,finalnog rezultata. Prosto nema nagađanja,nedoumica i brige kod pacijenata kako će se sve na kraju uklopiti.Mi u našoj ordinaciji koristimo intraoralni skener Aoralscan3, za dijagnostiju i planiranje,po preporuci naših saradnika i firme Profident u Čačku,kao i digitalnu bazu podataka o pacijentu i odrađenim i planiranim tretmanima, Alpin dent program. Takođe nam je u planu i dalje osavremenjavanje ordinacije.

Izazovne situacije u ordinaciji kako riješavate?

Izazov je svakako u ovom poslu jedna od najvećih motivacija. Izazove resavamo timski uz izuzetnu komunikaciju, kako sa pacijentima tako i unutar tima. Uključivanjem svih članova tima radi konsultacija, sagledavanja svih detalja, određivanja pravih dijagnoza i pravilnim pristupima terapiji dolazimo do najidealnijih rešenja za neke konkretne situacije. Svaki izazov pređe u strast,a strast bude pokretačka snaga i rešenje bude već na vidiku. Takodje,od izuzetnog značaja je i dobra komunikacija, kako sa pacijentima, tako i unutar članova tima. Tim povodom naš tim se usavršava u korišćenju PCM metode komunikacije i 6 tipova ličnosti na radionicama i trenzima Dr Jelene Grastić u organizaciji Udruženja zdravstvenih radnika Kneginja Milica.

Šta vas inspiriše u vašem radu?

Inspiraciju svakako pronalazim u ljubavi prema stomatologiji, kontinuiranim edukacijama i druženju sa kolegama,zadovoljnim pacijentima, uspesima u radu, mojim kolegama i članovima tima i naravno najviše u mojoj porodici.

Savjet za čitatelje?

Čitaocima bih poručila da se konstantno edukuju i rade na sebi, bilo da se radi o kolegama ili pacijentima.Zatim da digitala nije buducnost,vec sadasnjost i da to mora da se prihvati. Ali da je osnov svega dobra komunikacija.Ako se dobro razumemo na relaciji pacijent – doktor, mi cemo svaki problem uspesno resiti ili izbeci. Razumecemo sta pacijent zeli i ocekuje od nas, ali i pacijent ce razumeti sta je u njegovom slucaju realno moguce i izvodljivo. Iz te dobre komunikacije i razumevanja napravice se dobar plan terapije i sprovodjenje istog dovesce nas do zeljenog rezultata,kako za pacijenta,tako i za nas.

Komentariši