Pacijentu uz ogledalo objasnim šta ja smatram da je problem i kako bi trebao da se riješi i koje je najbolje riješenje u određenoj situaciji odgovarajuće.
Predstavljamo vam dr. Emiliju Arsić, koja 2019. godine otvara predstavništvo ordinacije u Beogradu i iste te godine upisuje specijalizaciju oralne hirurgije. U nastavku čitajte.
Moje ime je Emilija Arsić, 2017. godine završavam stomatološki fakultet u Pančevu. Staž u period u 6 mjeseci sam odradila na Vojnomedicinskoj akademiji u Beogradu. Po završenom stažu zapošljavam se u porodičnoj ordinaciji u Valjevu i počinjem sa radom sa majkom Jasminom i starijom sestrom Teodorom, koji su također stomatolozi. U septembru 2019. godine otvaramo predstavništvo ordinacije u Beogradu i iste godine upisujem specijalizaciju iz oralne hirurgije.
Kako i kada se stvorila ljubav prema stomatologiji?
Ljubav prema stomatologiji je postojala od malih nogu. Boravak u ordinaciji je bio normalna stvar, kao i asistiranje u raznošenju radova do tehnike ili animiranje uplašenih pacijenata koji čekaju u čekaonici. Definitivna odluka o upisivanju stomatološkog fakulteta se desila kada je moja starija sestra i koleginica bila pri kraju studija i kako je poprilično pozitivno govorila o svojoj edukaciji.
Koje su kvalitete važne za dobrog stomatologa?
Po meni osnovni kvalitet koji jedan stomatolog treba da posjeduje je požrtvovanost i predanost svom poslu. Također, da se trudi da ima strpljenja. Ali najvažnija stvar jeste da voli to što radi i da ga na kraju dana taj posao čini ispunjenim.
Možete li nam navesti Vaše planove za budućnost?
Moji trenutni planovi za budućnost su da završim specijalistički ispit i da nastavim sa usvajanjem novih znanja i vještina u oblasti oralne hirurgije.
Koliko često ljudi posjećuju stomatologa?
Postoje pacijenti koji dolaze redovno kod stomatologa i redovno održavaju svoje oralno zdravlje. Ali postoji i ne tako mala grupa ljudi koja posjetu stomatologu izbjegava ili dolaze samo kada se javi bol. Time ugrožavaju svoje zdravlje, ne samo zdravlje zuba i usne duplje, ali i postojanje problema drugih sistema u organizmu. Nažalost u većini slučajeva je problem strah koji se stvorio u ranom djetinjstvu i koji i dalje traje. Kada se pacijet oslobodi straha, da posjeta stomatologu i nije toliko strašna i da može biti i prijatno iskustvo, tada se može krenuti u pravljenje novih osmijeha.
Kada pacijent dođe na pregled, šta je to što odmah primijetite kod njih?
Kada pacijent dođe na pregled, trudimo se da zajedno sa pacijentom pogledamo šta je to što pacijenta muči. Meni zbog profesionalne deformacije odmah pogled pri prvom susretu sa pacijentom pogled padne na zube. Njihov raspored, da li možda fali, da li su dobro poredani, da li postoji neki kvar, da li možda postoji neki drugi problem. Pacijentu uz ogledalo objasnim šta ja smatram da je problem i kako bi trebao da se riješi i koje je najbolje rješenje u određenoj situaciji odgovarajuće.
Koliko je važan redovan odlazak stomatologu?
Redovnim odlaskom kod stomatologa može se na vrijeme ustanoviti neki problem i prevenirati prije nego što nastanu veći problemi. Preventivnim pregledom i blagovremenim reagovanjem, mogu se riješiti problemi koji mogu izazvati mnogo veće probleme. Npr. Ako je neki zub izvađen i poslije dužeg perioda se nije nadoknadio taj prazan prostor. Susjednu zubi imaju tendenciju da popunjavaju taj prazan prostor i prave drugi problem, a to je formiranje džepova, odnosno prostora u koji može zapadati hrana, a da se u kućnim uslovima ne može dobro očistiti.
Za kraj, da li imate neku poruku ili savjet za naše čitaoce?
Ne zaboravite odlazak kod stomatologa dva puta godišnje. Ne postoji problem koji se ne može riješiti, samo se nekada mora promijeniti ugao gledanja.