Pacijenti se interesuju mnogo oko higijene, imaju želju da održe dobro stanje zuba i mekih tkiva, zanima ih prevencija.
Intervju: Tanja Ćerketa, doktor stomatologije, osnivač stomatološke ordinacije Dento Art
Dr Tanja Ćerketa je rođena u Banjoj Luci, gdje je i diplomirala na Medicinskom fakultetu. Dr Tanja je doktor stomatologije, direktor i osnivač Stomatološke ordinacije „Dento Art“. Kroz dugogodišnje iskustvo, brojne edukacije i stručne seminare specijalizovala se u oblasti estetske stomatologije i estetike lica. Naročito je posvećena radu u oblasti stomatološke protetike – zubnih krunica, mostova, keramičkih i kompozitnih vinira. Posjeduje licence za rad sa hijalurnoskim filerima i mezonitima klinike “Medica Aesthetica” iz Beograda koji je jedan od prvih renomiranih centara estetske medicine u jugoistočnoj Evropi. Završila je edukacije i usavršila se za rad dentalnim laserom za meka tkiva, koji svakodnevno primjenjuje u radu. Svake godine učestvuje na svim glavnim kongresima i seminarima u Bosni i Hercegovini i inostranstvu i tokom usavšavanja stekla je niz cijenjenih sertifikata. Tečno govori engleski jezik.
Stomatološka ambulanta Dento Art smještena u strogom centru Banja Luke i već godinama je prepoznata kao simbol pristupačne, kvalitetne i moderne stomatologije, sa iskusnim i stručnim timom, kvalitetnom opremom i individualnim pristupom pacijentu. Danas smo razgovarali sa doktoricom stomatologije i vlasnicom ordinacije Dento Art, dr Tanjom Ćerketa. U nastavku donosimo više o stomatologiji, uslugama koje nudi Dento Art, ali i u čemu to svi griješimo kada je u pitanju oralna higijena.
Recite nam nešto više o sebi.
Neposredno nakon fakulteta, hrabro sam uplovila u preduzetničke vode i otvorila svoju stomatološku ambulantu. Malo po malo, malim ali sigurnim koracima, učila sam, rasla i napredovala, a danas mogu da se pohvalim modernim dentalnim centrom, jednom od vodećih stomatoloških ambulanti u Banjaluci, sa 10 zaposlenih i onim najvažnijim, ogromnim povjerenjem pacijenata, kako domaćih, tako i inostranih koji nam
Sa kojim najčešćim problemima pacijenti dolaze kod vas?
U svakodnevnoj stomatološkoj praksi moj tim i ja se susrećemo sa raznim problemima u vezi sa oralnim zdravljem, ali defitivno u svakodnevnom radu dominira estetika, kao primarni zahtjev većine pacijenata. Kako struka napreduje, tako se i mogućnosti za sve ljepši i blistaviji osmijeh šire, što me izuzetno raduje i drago mi je da i pacijenti to svakako prepoznaju. Uz estetiku, mi terapeuti uvijek vežemo funkciju, iako je pacijenti nekada stavljaju na zadnje mjesto, ali kombinacijom obe strane i zahtjeva i mogućnosti koje imamo, u konačnici uvijek dobijemo željeni rezultat, gdje smo zadovoljni i mi, kao stručnjaci, i pacijenti, koji će taj rad nositi.
Koliko često se ljudi odlučuju na pregled zuba, prije nego osjete bol zuba?
Sve više uviđam kako se i svijest ljudi o oralnom zdravlju mijenja. Pacijenti se interesuju mnogo oko higijene, imaju želju da održe dobro stanje zuba i mekih tkiva, zanima ih prevencija. Svakako, i dalje postoji veliki broj pacijenata koji imaju dentofobiju, što može predstavljati veliki problem, iako je struka toliko napredovala da danas baš svaka intervencija može biti bezbolna i ugodna. U takvim slučajevima, pacijenti najčešće dolaze u bolovima, ali pravim pristupom, razgovorom i detaljnim planom terapije u kojem učestvuje i pacijent, vrlo brzo ih oslobodimo straha, u toj mjeri da kasnije sami dolaze na redovne kontrole i imaju svijest o svom oralnom zdravlju i koliko je ono važno i kako može uticati na organizam.
Po Vašem mišljenju u čemu ljudi najviše griješe kada je u pitanju održavanje zuba?
Kada se radi o higijeni, mislim da je najveći problem koji ljudi imaju taj da zaboravljaju na interdentalne prostore, ili uopšte ne znaju da se i oni trebaju čistiti. Takođe, veliki broj pacijenata misli da krunice automatski znače i prestanak detaljnog održavanja zuba, jer su oni svakako ispod nadoknade. Svi naši pacijenti prolaze detaljnu obuku o oralnoj higijeni, a čak iako znaju kako se ona pravilno održava, veliku pažnju posvećujemo remotivaciji, jer je ona jednako važna i kao motivacija.
Koju bi ste poruku odnosno savjet uputili pacijentima, a ujedno i našim čitateljima.
Svakom čitatelju bih savjetovala, kao što radim i sa svojim pacijentima, da povećaju svijest o tome koliko je oralno zdravlje važno za kompletan organizam. Da povećaju svijest i steknu naviku redovnih kontrola, kao što to imamo za neke druge preglede, jer je toliko problema koji se vrlo jednostavno mogu prevenirati samo ukoliko se uoče na vrijeme. I naravno, da znaju da je svaki problem rješiv i da za sve postoji način, jer je stomatologija nauka koja toliko svakodnevno napreduje i razvija svoje materijale, principe i načine rada, da nam je dobro oralno zdravlje na dohvat ruke, samo ga treba prihvatiti.