Želite jake i zdrave zube: jedite hranu bogatu kalcijumom i fosforom

Na zdravlje vaših zuba utiču oralna higijena, genetika  i način ishrane. Zbog toga i kada imate dobru genetiku, vodite računa o higijeni ako ne pazite šta jedete vaše do tada zdrave zube može pokvariti pojava karijesa.

Koja je to hrana dobra za vaše zdrave zube i šta treba da sadrži pročitajte u tekstu koji smo za vas pripremili.

Hrana bogata kalcijumom i fosforom za zdrave zube

Naši zubi su organi koji u svom sastavu imaju kalcijum i fosfor, čiji manjak može da bude uzrok erozije zuba i da dovede do mnogih dentalnih bolesti. Zato je potrebno imati ih u ishrani što češće. Oba minerala se mogu naći u hrani životinjskog i biljnog porekla.

Od hrane životinjskog porekla najbolji izbor za zdravlje zuba je mlečni sir, jer ima visok nivo proteina, minerala i malo ugljenih hidrata. Sir snižava nivo kiselosti u ustima, čime se smanjuje i zubni plak – bakterija koja utiče na stvarenje zubnih bolesti kao što su karijes i gingivitis. Pored toga mlečni sir, naročito neki stariji i tvrđi, podstiče lučenje pljuvačke, što je odličan način da prirodno očistite zube.

Mleko ima sličnu ulogu kao i sir jer neutrališe kiseline u ustima čime sprečava razvoj bakterija u usnoj duplji. I mleko u sebi sadrži dosta kalcijuma i fosfora, a još jedna prednost kada pijete mleko je ta što njegova bela boja može da izbeli zube. Naravno, ovaj efekat se postiže samo ukoliko ga redovno pijete.

Seme golice je jedan od najpoznatijih izvora fosfora koji je kao i kalciju jednako važan za naš organizam i zdravlje. Njegov nedostatak izaziva mnoge bolesti zuba. Preporučuje se maksimalno šaka ove namirnice dnevno i to je najbolje da je koristite kao dodatak u musliju, dva puta dnevno po pola šake.

Vitamin C za zdravlje desni

Vitamin C ublažava proces inflamacije u organizmu i pomaže produkciju kolagena, što je bitno u održavanju zdravlja desni. Često se zaboravi koliko je zdravlje desni važno za zdravlje zuba, što je velika greška. Pomorandže su dobar izbor, jer u njima ima C vitamina i malo kiselina, ali sasvim dovoljno da očisti zube.

Za zdrave zube jedite jagode

Jagode su najbolji izbor za zdrave i bele zube. One sadrže dosta vitamina C što će osigurati vaše desni, dok je za same zube odlična malična kiselina koja se nalazi u njihovom sastavu. Izgnječite nekoliko jagoda i pireom koji ste dobili trljajte zube laganim pokretima. Već posle nedelju dana ćete primetiti prve rezultate.

Hrana koja zahteva dosta žvakanja

Zube najbolje čisti tvrđa hrana sa dosta vlakana koja zahteva više pokreta vilicom prilikom žvakanja. Razlog je taj što ona ima mogućnost da detaljnije očisti zube jer luči više pljuvačke prilikom jela, a pljuvačka je neophodna da bi se isprali svi ostaci hrane koju jedemo.

Najbolji primer takve hrane je jabuka.  Jabuka ima veliki broj vitamina, vlakana, antioksidansa i prirodnih sokova koji su odlični za zube. Osim toga njena tekstura je takva da je teža za žvakanje što tera da dodatno aktiviramo zube prilikom jela.

Healthcare, food and diet concept – smiling teenage girl biting piece of celery. Happy beautiful young woman in striped shirt eating celery on pink background.

 

Osim jabuke jedite i celer, jer je to tvrd koren i sadrži veliki broj vlakana i antioksidansa. Žvakanjem celera masirate desni a on kao alkalna namirnica neutrališe kiselost u ustima čime se sprečava razvoj bakterija koje dovode do karijesa.

Zato povedite računa šta jedete, jer zdravlje počinje od vašeg izbora namirnica.

Foto: Guliver/Getty

www.lepotaizdravlje.rs

Komentariši

Close Menu