Intervju: Dr Stojan Pejić
U intervjuu sa dr Stojanom Pejićem, poznatim stomatologom i specijalistom oralne hirurgije, razgovarali smo o njegovom dugogodišnjem iskustvu u stomatološkoj praksi, izazovima modernog tržišta, te o važnosti izgradnje međuljudskih odnosa između stomatologa i pacijenata. Dr Pejić nam je otkrio kako se razvijala njegova strast prema stomatologiji, ali i kako je danas suočen s potrebom da kontinuirano ulaže u najnovije tehnologije i pristupe u svom radu.
Za početak našeg razgovora možete li nam kada ste znali da želite biti stomatolog?
Moja želja da postanem stomatolog se javila još kao adolescentu, prilikom posjeta mom tadašnjem stomatologu dr Mirku Davidoviću, koji je jednostavno zračio nekom smirenošću i uvijek vladao situacijom, te sam mu se divio i poželio da se i ja jednog dana tako ponašam. Koliko sam uspio ne znam, ma da moram reći da sam tokom boravka na VMA u Beogradu tokom specijalističkog studija oralne hirurgije, poželio da sam ipak izabrao poštu medicinu i specijalistički studij Maksilofacijalne hirurgije. Tako da možemo reći da se čovjekove želje mijenjaju kako postaje zreliji i iskusniji, ali naravno da je sam poziv obilježio moj dalji tok života i eto nakon skoro 15 godina, mogu reći da je isti žar i želja za dokazivanjem prisutna, ako ne i veća.
Vaša stomatološka ordinacija postoj više od 14 godine. Koje usluge nudite?
Tako je. Ordinacija je osnovana prije 14 godina, mada smo mijenjali lokaciju prije nekih 6 godina. Nudimo sve stomatološke usluge koje su prisutne na tržištu. Bilo da se radi o konzervativnoj stomatologiji i dječjoj stomatologiji, preko estetskih zahvata hijalouronskim preparatima, kozmetičke stomatologije kompozitnih i keramičkih vinira, pa sve do najkomplikovanijih protetskih radova, implantoloskih zahvata allon4 I allon6 . Dakle veoma širok spektar usluga, kojima pokušavamo da izađemo u susret pacijentima i njihovim zahtjevima.
Koliko često ljudi mijenjaju stomatologa ili ostaju uvijek vjerni svom stomatologu?
Tako je, već nekih 6 godina radima kao specijalista oralne hirurgije i implantologije. Svakodnevno se susrećem sa raznim zahtjevima pacijenata. Naravno nisu uvijek svi mogući a budimo iskreni ni realni. Veoma je važan odnos ljekar-pacijent, dakle pristup prema pacijentu. Uz dobar razgovor, razumijevanje, pa tek onda analizu samog zubika pacijenta, te uzevši u obzir njegove zelje pokusamo se način “ na sredini puta “, posto je to najvažnija stvar. Dakle da je pacijent zadovoljan, a opet da ste vi kao terapeut sa stanovišta struke, zadovoljni te da možete garantovati uspjeh terapije. Ukoliko to nije moguće, radije odustati od rada , jer ona narodna “mušterija je uvijek u pravu” ne vazi u stomatologiji [ ko se bavi ozbiljno ovim poslom ] .
Specijalista ste implantologije. Da li ste se u svojoj praksi susreli sa nerealnim zahtjevima? Kako ste riješili takve zahtjeve?
Pa ukoliko pacijent i stomatolog izgrade međusobno povjerenje i kvalitetan odnos, dugogodišnja saradnja je zagarantovana. Naravno ovakav odnos je potrebno održavati , da bi potrajao. Danas međutim, uslijed agresivnog marketinga , kao i uvijek diskutabilne financijske situacije, svjedoci smo da ova lojalnost pacijenata je dovedena u pitanje, a opet to i jeste posljedica slobodnog tržišta u kojem živimo.
Kada su u pitanju izbjeljivanja zuba koji tretmani su top 1. kod Vas u ordinaciji?
Izbjeljivanje zuba je najčešći kozmetički zahvat u stomatologiji. Kod nas godinama već, zaista dobre rezultate dobijemo Opalescence Boost , Ultradent-a. Obično jednodnevan seansa , dva puta po 20-tak minuta, pa onda da produžimo dejstvo, obično damo pacijentu I udlagu za kućno bijeljenje, koju koristi neka tri dana. Rezultati su zaista korektni , a uzevši u obzir zaista ekonomičnu cijenu procedure, možemo reci da je ovaj način bijeljenja kamen temeljac dobre prakse kod nas.
Da li su cijene stomatoloških usluga u BiH u skladu sa standardom građana?
Ovo je veoma kompleksno političko-socijalno pitanje, koje je veoma teško čak i načeti, kroz ovih par redova. Pitanje je generalno da li su sve cijene u BiH u skladu sa standardom građana. Odgovor je naravno ne. E sad , isti ti građani zahtijevaju svjetsku uslugu i kvaliteta, a da bi uopšte pratili savremeni tok stomatologije , potrebna su ogromna ulaganja. Veoma je teško napraviti pravi balans. Ozbiljne prakse neće nikada dozvoliti da kvalitet usluge trpi, kao rezultat toga imate takve cijene na tržištu.
Da li ste u skorije vrijeme uveli neke novitete u svojoj ordinaciju?
Naravno , kao i sve stomatološke prakse u našoj državi, i mi pokušavamo da smo u korak sa vremenom. Naravno , kao broj jedan u svijetu danas je digitalizacija rada, tako da i mi maksimalno ulažemo u digitalne protokole, da bi smo našim pacijentima pružili vrhunsku uslugu u skladu sa svim najnovijim trendovima u modernom svijetu.
Za kraj da li imate poruku za čitatelje?
Želim im prije svega, zdravlje i ličnu sreću. Također, želio bi im poručiti da ulazu u kvalitetniju zdravstvenu zaštitu, ishranu i brigu o svom tijelu, te da ulazu u svoje znanje i vještine, jer iako živimo u brzom vremenu neke stvari će uvijek biti na cijeni. Za kraj, želio bi im poručiti da pokusaju da se ostvare ovdje , u našoj državi, jer iako je komplikovano ipak su ovdje domaći i na svome.