Ipak, iako je dosta bolje stanje u praksi, ono ne prati proporcionalno dostupnost informacija.
Dr. Velma Šabić, specijalista oralne hirurgije, rođena je 19.03.1983.g. u Banjaluci. Osnovno i srednje obrazovanje završava u Zenici, a visoku stručnu spremu stiče u Sarajevu, gdje 2007.g diplomira na Stomatološkom Fakultetu. Iste godine počinje radom u privatnoj stomatološkoj ordinaciji, a stručni ispit polaže godinu kasnije. 2011.g. osniva vlastitu privatnu stomatološku ordinaciju u Kaknju, a zvanje specijaliste oralne hirurgije stiče 2017.g. na Stomatološkom Fakultetu u Sarajevu. Konstantno radi na stručnom usavršavanju. Majka je dvoje djece. Sa dr. Šabić smo razgovarali i u nastavku donosim intervju sa njom.
Recite nešto o Vašim počecima i kako se zapravo rodila ljubav prema ovom poslu?
Da biste u svom poslu bili uspješni tj. da biste dali najbolju verziju sebe u tome što radite, morate to voljeti. Uvijek mi je bila želja baviti nečim gdje mogu iskazati kreativnost, humanost, pomaganje ljudima, te da budem od koristi drugima. Također, privlače me izazovi i adrenalin, a u ovom poslu imam to sve. Ovaj posao zna ponekad biti jako težak, zahtjevan i iscrpljujuć, ali ga volim, jer me ispunjava i ne bih mogla zamisliti da radim išta drugo.
Kako se može pravilno brinuti o zubima kod kuće između redovnih posjeta stomatologu?
Mjere održavanja oralne higijene su danas, uz sva sredstva informisanja, dostupnija i jasnija nego ikad. Ipak, iako je dosta bolje stanje u praksi, ono ne prati proporcionalno dostupnost informacija. Osnovna sredstva za održavanje oralne higijene su zubna četkica i pasta za zube. Svi mi educiramo pacijente o pravilnom načinu četkanja zuba, te dodatnim sredstvima za održavanje oralne higijene tipa interdentalnih četkica, zubnog konca, raznih vodica za ispiranje, gelova za njegu desnih i sl. Nema magičnih sredstava, ali sva nabrojana pomažu pacijentu u održavanju oralne higijene. Ne moraju to biti najskuplji proizvodi; najbolja su ona sredstva koja se redovno koriste.
Koje su najčešće zablude ili mitovi koje ljudi imaju o oralnoj higijeni i zdravlju zuba?
Izdvojila bih nekoliko s kojim se najčešće susrećem:
- “Mliječni zubi se ne popravljaju jer će svakako ispasti.”
- “Zubni kamenac se ne uklanja, jer se onda još brže stvara i/ili se zbog toga rasklimavaju zubi.”
- “Navlake su protetske nadoknade koje se ne moraju prati i koje trebaju doživotno trajati.”
- “Ne treba liječiti pokvarene zube, već odmah vaditi, jer će se na kraju nekad ionako izvaditi.”
- “Liječen zub ne može boliti.”
- “Vađenje živca boli.”
Koja su najčešća oboljenja sa kojima se pacijenti javljanju u ordinaciju?
U mojoj ordinaciji se pacijenti najčešće javljaju radi potpune sanacije/rehabilitacije koja podrazumijeva pregled i dijagnostiku, parodontološku obradu, konzervativnu sanaciju, endodonciju, evtl. hiruršku pripremu, te na kraju protetsku sanaciju. Procentualno najviše radimo endodonciju, ali svijest pacijenata o važnosti očuvanja zuba se lagano mijenja i drago mi je da i ja doprinosim tome.
Kako stomatološke usluge doprinose općem zdravlju i dobrobiti pacijenata, osim očuvanja zdravlja zuba?
Doprinos je dvostruki. S jedne strane imamo psihološki efekat, gdje zdravi zubi sa pripadajućim tkivima daju pacijentu veće samopouzdanje i slobodu da učestvuju u svakodnevnim životnim aktivnostima. S druge strane stomatološke usluge doprinose općem zdravlju pacijenta tako što se mogu izbjeći tzv. “fokus infekcije” gdje, pojednostavljeno rečeno, kvaran zub može posljedično “razboljeti” i neki udaljen organ.
I za kraj, šta biste savjetovali pacijente?
Da redovno posjećuju svog stomatologa, a da stomatologa biraju pametno.