Jasmin Ramić: Pacijentima je uglavnom najbitnija estetika

Zbog cjelokupnog općeg zdravlja organizma, jako je bitno održavati zdravlje oralne šupljine

Intervju: Jasmin Ramić, stomatolog

Jasmin Ramić rođen je 1995. godine u Bihaću, gdje je završio osnovnu i srednju školu. Jasmin upisuje fakultet u Sarajevu 2013. godine, gdje je upoznao svoju suprugu. Po završetku fakulteta, 2019e godine, vjenčali su se i preselili u Jasminov rodni grad Bihać. Zahvaljujući njegovom ocu koji ima svoju privatnu stomatološku ordinaciju već 20+ godina, odmah su počeli sa radom. Mladi, puni entuzijazma i želje za napredovanjem, Jasmin, njegov otac i supruga ulažu u kvalitet, znanje i opremu, kako bi njihovim pacijentima pružili što je moguće bolju uslugu.

Recite nam, kako izgleda jedan vaš radni dan?

Moj radni dan započinje jutarnjom kahvom, u isto vrijeme na istom mjestu u društvu prijatelja. Sa radom počinjemo u 9h gdje prvobitno gledamo raspored pacijenata i planiramo protokol rada sa pacijentima koji će taj dan doći. Ukoliko imamo neki težak slučaj, obavezno se konsultujem sa drugim doktorima u ordinaciji, gdje zajedno razmatramo šta bi bilo najbolje da se uradi za istog. Pacijentima zakazujemo termine kako ne bi došlo do stvaranje gužve u ordinaciji, i kako bi mogli posvetiti maksimalnu pažnju i vrijeme. Naš rad se zasniva na kvaliteti, preciznosti i provjeri samih sebe. Svaku intervenciju započinjemo sa primarnim rendgen snimcima, radom sa lupama i ostalom adekvatnom popratnom aparaturom. Na kraju radnog vremena, nakon rada sa pacijentima, prelazim na administrativne poslove za taj dan.

Koliko često je potrebno posjećivati stomatologa?

Posjete stomatologu obično određujemo prilikom kliničkog pregleda usne šupljine i stanja oralne higijene. Mi obično preporučujemo dva puta godišnje zbog redovnih kontrolnih pregleda i uklanjanja zubnog kamenca. Kod nekih pacijenata shodno našim procjenama termine zakazujemo i na 3-4 mjeseca. U našem svakodnevnom radu susrećemo se sa velikim brojem zuba na kojima je potrebno odraditi endodontsko liječenje, sa periapikalnim lezijama različitih veličina. Nakon liječenja zuba, pacijenta zakazujemo na redovne kontrole rendgen snimke kako bi imali follow up podatke istih tih liječenja. Na tim redovnim kontrolnim snimcima također vršimo i pregled ostalih zuba i oralne sluznice. Redovni kontrolni pregledi nam pomažu u otkrivanju i prevenciji problema u ranoj fazi, te ćemo samim tim izbjeći potrebu za skupljim i invazivnijim stomatološkim tretmanima. Zbog cjelokupnog općeg zdavlja organizma, jako je bitno održavati zdravlje oralne šupljine.

Kako se riješavate straha kod pacijenata?

Dentalni strah je sasvim normalna stvar koju redovno susrećemo kod naših pacijenata. Jako je bitno suosjećati se sa takvim pacijentima i imati blag i umirujući pristup. Prva moja supruga koja je također doktor dentalne medicine, ne smije sjesti na stolicu tako da ni doktorima koji sve znaju, nije svejedno. Kad nam pacijent prvi put dođe u ordinaciju nakon upoznavanja pažljivo saslušamo pacijenta, njegove želje, tegobe, šta zapravo on želi, a nakon toga nastupamo mi gdje pokušavamo objasniti, pomoći ili savjetovati o svim njegovim mogućnostima.

Također jako je bitno objasniti šta ćemo raditi prije nego počnemo sa postupkom i dok je u toku postupak, objašnjavati korake. U početku se uvijek odlučimo raditi neke brže i manje tretmane kako bi se pacijent mogao opustiti i pripremiti za neke složenije postupke. Ukoliko se radi o pacijentima koji imaju teži oblik dentalnog straha, onda savjetujemo da se uključe neki blagi anksiolitik prije tretmana. Uvijek težimo ka tome da kroz tretmane pacijent stekne povjerenje u naše osoblje te zajedno sa našim ljudskim pristupom svaki naredni korak će biti lakši. Primijetili smo da se pacijenti lakše oslobode i pobijede strah u našoj ordinaciji iz razloga što je u pitanju porodična stomatološka ordinacija koja nudi prijatan i opuštajući ambijent.

Najveći izazovi s kojima se susrećete u radu?

Jedan od naših izazova u ordinaciji jeste da zadovoljimo pacijentove želje i mogućnosti. Kao što smo rekli, uvijek saslušamo pacijentove želje i trduimo se da ih ostvarimo ukoliko njegovi uslovi to dozvoljavaju. Shodno uslovima uvijek pacijentima ponudimo nekoliko solucija koje će na kraju da zadovolje iste te želje.

U našoj ordinaciji najveći broj stomatoloških tretmana su kompleksni slučajevi, gdje je potrebno znanje i praksa iz dosta stomatoloških grana: endodoncija, ortodoncija, implantologija, protetika.. Pacijentima je uglavnom najbitinija estetika, koja naravno mora da bude na visokom nivou, dok nama doktorima je važnija pravilna funkcija i samo zdravlje stomatognatnog sistema. Pri planiranju terapije kod određenog pacijenta posvućujemo puno pažnje i znanja, a dobro isplanirana terapija za pacijenta je pola odrađenog posla. Naš cilj je da nakon završene terapije pacijent bude sretan i zadovoljan, da nema nikakvih bolova, i da nam dolazi na redovne kontrolne preglede u cilju održavanja oralnog zdravlja.

Poruka za čitaoce?

Lijepi zubi nisu samo znak estetike, već i ključ samopouzdanja. Osmijeh sa lijepim zubima je najljepši nakit, zrači pozitivnošću i otvara vrata ljubaznosti u svijetu oko tebe. Zato brini o svojim zubima i svi će se smiješiti s tobom.

Komentariši