Koristan dodatak oralnoj higijeni je i vodica za ispiranje usne šupljine, koja smanjuje količinu bakterija u ustima što pomaže prevenciji upale desni i nastanka karijesa.
Dr. Mevla Bešić rođena je 1995. godine u Malmeu u Švedskoj. Osnovno i srednje obrazovanje završila je u Sanskom Mostu. Nakon što je maturirala u JU Gimnazija Sanski Most upisala je Stomatološki fakultetu sa klinikama Univerziteta u Sarajevu gdje je diplomirala 2022. godine i stekla zvanje doktora dentalne medicine. Dr. Mevla je trenutno zaposlena u privatnoj stomatološkoj ordinaciji Begović dr. Muriz u Sarajevu, gdje stiče nova znanja i unaprjeđuje svoje vještine. Sa mladom i perspektivnom dr. Bešić smo razgovarali i u nastavku donosimo intervju.
Kada se rodila ljubav prema stomatologiji?
Ljubav je prvenstveno bila prema medicini, ali u periodu odabira fakulteta okolnosti su pokazale da je stomatologija ipak bolji odabir jer zahtjeva strpljenje i preciznost koju ja posjedujem i svaki dan usavršavam kroz rad i edukacije.
Prema vašem dosadašnjem iskustvu, koliko su građani BiH posvećeni oralnom zdravlju?
Iz dosadašnjeg radnog iskustva primijetila sam da naši građani imaju strah od stomatologa i da nas nerado posjećuju. Glavni uzrok su ranija loša iskustva i periodi (poslijeratni) kada se anestetici nisu upotrebljavali pa im je bol ostala kao glavni podsjetnik na stomatološke tretmane. To je jedan od razloga pokretanja profila na društvenim mrežama, kako bih našim građanima, ne samo pružili savjete za održavanje i poboljšavanje oralne higijene, već da ih upoznam i sa modernom bezbolnom stomatologijom.
Koja su najčešća oboljenja sa kojima se pacijenti javljanju u ordinaciju?
Pacijenti nas rijetko posjećuju isključivo radi rutinskog stomatološkog pregleda. U većini slučajeva javljaju se kada je oboljenje zuba u uznapredovaloj fazi prećeno bolom, osjetljivošću, krvarenjem. Najzastupljenija oboljenja koja se kod naših pacijenata javljaju su karijes, pulpitis i gangrena , te naravno gingivitisi koji prerastaju u parodontitis.
Koji je najbolji način za održavanje dobrog oralnog zdravlja?
Naglasak bih ipak stavila na edukaciju o pravilnom održavanju oralne higijene, jer dosta pacijenata grubim pokretima dovede do povlačenja zubnog mesa. Prilikom četkanja, bitno je koristiti četkice sa mekim ili srednje tvrdim vlaknima uz minimalan pritisak. Četkica se drži pod uglom od 45 stepeni u odnosu na desni. Preporuka je da se zubi četkanju najmanje 2 puta dnevno u trajanju od 2-3 minute. Za uklanjanje naslaga između zuba, potrebno je koristiti zubni konac i/ili interdentalne četkice , pri tom koristiti nježne i kontrolirane pokrete kako bi spriječili oštećenje zubnog mesa i doveli do krvarenja. Bakterije se u jednakom mjeri nakupljaju i na jeziku što pacijenti i samu mogu uočiti u vidu tankog bijelog sloja kojeg također treba ukloniti četkicom ili čistačem za jezik kako bi se riješili lošeg zadaha i spriječili nastanak bolesti i infekcija. Koristan dodatak oralnoj higijeni je i vodica za ispiranje usne šupljine, koja smanjuje količinu bakterija u ustima što pomaže prevenciji upale desni i nastanka karijesa.
Kada su u pitanju osobe starije životne dobi, koliko je važna redovna posjeta stomatologu?
Redovni stomatološki pregled podrazumijeva odlazaka stomatologu najmanje 2 puta godišnje. S tim da se potreba za stomatološkim pregledom u toku života može promijeniti jer godine sa sobom donose stres i razna oboljenja koja utiču na imunološki sistem , odnosno zubi bivaju izloženi većem broju bakterija i virusa. Također bitno je navesti pacijentima manje poznatu činjenicu, većina oboljenja prve manifestacije ispoljava upravo u samoj usnoj šupljini što znači da sam stomatolog ima ključnu ulogu u ranom otkrivanju bolesti. Da zaključim, od redovnih, preporučenih 2 puta godišnje , odlasci kod osoba starije životne dobi trebali bi biti učestaliji, do recimo nekih 4 puta godišnje.
Koji je Vaš savjet svim našim čitateljima?
Stomatološki pregledi imaju prvenstveno preventivnu ulogu, jer redovnim stomatološkim pregledom možemo uočiti problem sa zdravljem zuba u momentima kada je liječenje i jednostavnije i financijski pristupačnije