Rafaela Vaccaro Žakula: Stomatologa je potrebno posjećivati minimalno dva puta godišnje

 Intervju: dr. Rafaela Vaccaro Žakula

 Dr. Rafaela Vaccaro Žakula, 2011. godine završila Medicinski fakultet sveučilišta u Rijeci, smjer stomatologija, te nastavila školovanje do titule MSc in specialized orthodontics na njemačkom sveučilištu. Vlasnica privatne klinike Estetika i Ortodoncija u Požegi (Hrvatska), te osnivačica edukacijskog centra International Dental Education Center Croatia, koji pruža usluge edukacije doktora dentalne medicine i tima u smjeru ortodoncije, protetike, dentalne fotografije i estetike.

Dr. Rafaela jedna je od 6 internacionalnih edukatora za Six Month Smiles estetske aparatiće, te službeni partner dvije velike američke tvrtke za dentalnu edukaciju i prodaju dentalnih materijala i ortodontskih aparatića. Držala je edukacije u mnogim većim gradovima poput Bostona, New Yorka, Londona, a u edukacijski centar dovela je brojna imena iz svijeta ortodoncije iz SAD-a, Europe i Azije. Dovela je na naše područje američku dvogodišnju školu za ortodonciju – Progressive Orthodontic Seminars, koja je namijenjena doktorima dentalne medicine.

Kada i kako se razvila ljubav prema stomatologiji?

Do svoje 14.godine nisam znala čime se želim baviti u životu, no znala sam da želim raditi nešto kreativno i značajno, te na neki način doprinijeti svojoj zajednici. Odabirom zubotehničke srednje škole odmah sam vidjela viziju koju želim ostvariti u sljedećih 15 godina, počevši sa stomatologijom, ortodoncijom i održavanjem edukacija. Moje dvije velike ljubavi su ortodoncija, kojom pacijentima mogu pružiti osmijeh kakav su oduvijek željeli, te edukacija, kojom mogu svojim kolegama prenijeti svoje iskustvo i znanje koje sam stjecala tijekom godina. Kada sam prije deset godina krenula u svijet ortodoncije, nisam imala mentora, osobu kojoj se mogu obratiti kada su mi potrebne stručne informacije i savjeti. Iz tog razloga znam koliko je vrijedno kada ti netko iskreno i nesebično može dati stručni savjet i zato rado pomažem svojim kolegama koji žele napredovati u svojoj karijeri.

Šta je za vas najveći izazov u ovom poslu?

Za mene pojam uspjeha predstavlja kada svojim radom ispunim sva svoja i pacijentova očekivanja i to smatram svojim najvećim izazovom. Trebamo težiti da uvijek budemo najbolji u onome što radimo, a to možemo ostvariti jedino ako svakodnevno izlazimo iz zone komfora i postavljamo si nove izazove.

Šta je to što najviše volite raditi?

Volim raditi sve usluge kojima pacijentu pospješujemo kvalitetu života, jer dovode do toga da se osoba osjeća bolje, samopouzdanije i sretnije. Smatram da svatko zaslužuje imati osmijeh s kojim se može ponositi, jer sa samopouzdanjem dolazi i veći uspjeh i sreća u životu. Ortodoncija je najčešće prvi korak u postizanju lijepog i simetričnog osmijeha, a ponekad zahtijeva i dodatne tretmane poput izbjeljivanja zubi ili estetskih keramičkih ljuskica. Dio koji najviše volim je vidjeti pacijentov izraz lica kada napravimo završni korak i kada si prvi puta vide novi osmijeh. Njihova sreća moja je najveća nagrada.

Koliko često je potrebno posjećivati stomatologa?

Stomatologa je potrebno posjećivati minimalno dvaput godišnje radi održavanja već sanirane situacije. Često samo pregled nije dovoljan da se na vrijeme primijete demineralizirane promjene na zubima. Odrasli pacijenti (više od 80%) imaju jedan ili više aproksimalnih karijesa koji nisu primjetni u ranoj fazi samo kontrolnim pregledom usne šupljine. Aproksimalni karijes nalazi se na kontaktu dva susjedna zuba te ga je moguće pregledom primijetiti tek kada se stvori veća zona demineralizacije ili šupljina. Iz tog razloga, svakom pacijentu preporučamo slikanje bitewing rtg snimki za rano otkrivanje karijesa. Ako se otkriju u ranoj fazi, ponekad karijese možemo sanirati i bez brušenja, koristeći posebne preparate koji mogu zaustaviti prodiranje demineralizacije zuba kroz caklinu u dentin.

Zbog kojeg problema vam pacijenti najviše dolaze?

S obzirom na moje usmjerenje, najviše pacijenata dolazi zbog nezadovoljstva svojim osmijehom, bilo da je to nepravilan položaj zuba, nepoželjan oblik ili boja zubi. No iako pacijenti najčešće traže estetska rješenja, svaki pacijent koji dolazi po prvi puta u našu ordinaciju, prolazi kod temeljiti dijagnostički postupak od sat vremena, na kojem izrađujemo fotografije zubi, rtg snimke, te obavimo temeljitu anamnezu i pregled. Dobar plan terapije mora biti multidisciplinaran, stoga se nikad ne možemo fokusirati samo na estetsko rješenje

Kako rješavate strah kod djece i odraslih pacijenata?

Činjenica je da nikome nije ugodna pomisao da mora posjetiti stomatologa, no pravilan pristup i dobra komunikacija mogu stvoriti povjerenje između doktora i pacijenta te potpuno osloboditi strah. Najčešći razlog straha je neznanje o tome što će se točno raditi i hoće li biti bolno. Ako unaprijed pacijentu objasnimo i pokažemo cijeli postupak, isključujemo neizvjesnost pa tako i strah. Strah je također često prisutan kod pacijenata koji su prethodno imali neugodno iskustvo ( najčešće još u dječjoj dobi). Vrlo je važno izgraditi dobru komunikaciju i povjerenje, bez obzira radi li se o djetetu ili odrasloj osobi. Kod djece svakako preporučamo da roditelj ostane u čekaonici, kako bi doktor mogao uspostaviti direktnu komunikaciju s djetetom i tako stvoriti povjerenje i povezanost.

Poruka za čitaoce?

Ukoliko se osjećate da vam osmijeh ne pridonosi samopouzdanju i da se na fotografijama nikada ne smijete (kako biste sakrili svoje zube), znajte da nikada nije kasno da postignete osmijeh kakav ste oduvijek željeli. Osmijeh pun samopouzdanja dokazano vodi uspješnijem životu, karijeri, ljubavi i sreći.

I još jedan mali, ali vrijedan, savjet za karijeru

Kada izađite iz svoje zone komfora i iznenaditi ćete sami sebe što ste sve sposobni ostvariti!

Komentariši