Intervju: Sanja Ilhana Obralić-Učambarlić, doktor stomatologije, specijalista oralne hirurgije.
Sanja Ilhana Obralić-Učambarlić je doktor stomatologije, specijalista oralne hirurgije. Rođena je u Bugojnu 1984. Osnovno i srednje obrazovanje je završila u Maglaju. Diplomirala na Stomatološkom fakultetu u Sarajevu 2009., dobitnica je posebnog priznanja rektora, Zlatne značke Univerziteta u Sarajevu. Po završetku fakulteta započinje sa pripravničkim stažom u Domu zdravlja u Maglaju, a drugi dio istog završavam na klinikama Stomatloškog fakulteta u Sarajevu. Nakon polaganja stručnog ispita, u avgustu 2010. otvara privatnu praksu, koja od tada raste kako brojem pacijenata, tako i brojem uposlenih te vrstom usluga koje pruža. Član je UO Stomatološke komore FBiH. Sa dr. Obralić-Učambarlić smo razgovarali i u nastavku Vam donosimo intervju.
Kada ste se odlučili za poziv stomatologa? Da li je stomatologija bila prvi izbor?
Do posljednjih mjesec dana pred upis na fakultet sam uporno govorila da neću raditi ništa što ima veze sa krvlju, dalje se dešavalo po staroj dobroj “Planiraj da ti se i Bog smije”. Dilema je bila između Elektrotehničkog i Stomatološkog fakulteta u Sarajevu. Upisala sam Stomatološki fakultet u Sarajevu, i shvatila da je to zapravo bio pravi izbor. Završila sam u roku i tada mi je akademska karijera bila dosta privlačnija, no obzirom da nije bilo prilike niti prostora za tadašnju Zlatnu značku, odlučujem se za riskantni ulazak u svijet privatne prakse. Iz ove perspektive, smatram da je to ipak bio pravi korak i da, uz sve prepreke i padove u toku ovih godina (npr. velike poplave u Maglaju 2014. su potpuno uništile ordinaciju, te smo krenuli ispočetka) , bih ipak ponovo birala ovakav put.
Koje sve usluge se mogu dobiti u Vašoj ordinaciji?
Volimo reći da u ordinaciji radimo sve što je u savremenoj stomatologiji dostupno. Od preventivnih pregleda, preko konzervativnih i restaurativnih tretmana, oralnohirurških zahvata i protetskog zbrinjavanja, te implantoprotetske opskrbe i rekonstrukcije. Trudimo se biti opskrbljeni kvalitetnim aparatima za dijagnostiku, a također, ulažemo u dodatne edukacije osoblja u različitim oblastima. Smatram da najveću vrijednost bilo kojoj ordinaciji, ili biznisu, ipak daju ljudi te ulaganje u iste višestruko vrijedi,
Da li ste u skorije vrijeme uveli novitete u Vašoj ordinaciji, ako jeste, možete li nam ih navesti i detaljnije opisati?
Prva smo ordinacija u Maglaju u kojoj su ugrađeni implantati, to pak nije u skorije vrijeme, ali vrijedi spomenuti .Kao i da smo bili prva ordinacija sa rvg aparatom, a od prošle godine posjedujemo savremeni aparat za 2D/3D snimanje, kako bismo olakšali i pacijentima te pružili sve usluge na jednom mjestu. Trenutno koračamo na putu potpune digitalizacije ordinacije.
Možete li nam navesti Vaše planove za budućnost?
Neizmjerno smo zahvalni pacijentima na ogromnom ukazanom povjerenju, istovremeno to je obavezujuće, kako bismo zadržali kontinuitet dobre i kvalitetno pružene usluge.
U narednom periodu imamo planirane edukacije za osoblje iz željenih oblasti, naša doktorica počinje sa specijalizacijom iz ortodoncije, kako bismo zaokružili paletu usluga i načinili još jedan korak bliže poliklinici kao jednom od ciljeva za budućnost.
Koliko je važno voditi brigu o dentalnoj higijeni i koliko se na našem području daje značaj tome?
Dentalna higijena je neodvojivi dio lične higijene, stoga je izlišno pitati koliko je važno. Obavezno je, neophodno je. “Dobili” ste tijelo u kom živite i izuzetno je važno da vodite računa o svakom njegovom dijelu, shodno tome i zubima. Uz adekvatno uspostavljene navike u ranom djetinjstvu to postaje automatski naučeni obrazac. Dentalna higijena je put kojim pacijent ide da bi svoje posjete stomatologu sveo na kontrolne preglede, a shodno tome i značajno smanjio izdatke za stomatološke tretmane. Nažalost, još uvijek živimo u sredini u kojoj je takvih pacijenata malo. Kažem “nažalost” jer uprkos svom napretku stomatologije kao nauke, ali i prakse, još uvijek se spotičemo na polaznim tačkama.
Koliko često ljudi posjećuju stomatologa?
Nekoliko je kategorija pacijenata. Dvije su dominantne, jedna broji pacijente koji se javljaju stomatologu samo kad boli, i istrajni su u tom svom putu, uprkos tome što ih se upozori na niz problema koje imaju. Neka “prelazna kategorija” su oni koje uspijete motivirati da saniraju stanje i onda dolaze na kontrolne preglede. Druga kategorija redovnih na pregledima, dosta manje brojna od prve kategorije, ali raduje činjenica da je broj pacijenata u ovoj kategoriji u porastu. Ovisno o starosnoj dobi pacijenta preporučujemo preglede u vremenskom rasponu od 3 do 6 mjeseci, po potrebi i u kraćim razmacima.
Kako najbolje održavati higijenu usne šupljine?
Svojevremeno su samo stomatolozi objašnjavali kako se održava oralna higijena, danas je vrijeme društvenih mreža te naši pacijenti skupljaju informacije sa svih mogućih strana. To je mač sa dvije oštrice, jer mnogo je loših preporuka dostupnih. I dalje smatram da su stomatolozi najbolji izvor informacija, dok ostale dostupne preporuke treba uzimati sa oprezom. Lično, nastojim objasniti pravilnu tehniku četkanja i individualne dopune (interdentalne četkice, konac, vodice za ispiranje, vodeni tuševi), jer nemoguće je da iste preporuke ima jedan 16-godišnjak sa zdravim nizom, i 50-godišnjak sa parodontopatijom. I dalje smatram da to treba držati što jednostavnijim, ali dovoljno efikasnim. Komplikovane metode dodatno demotiviraju pacijente.
Za kraj Vaša poruka čitateljima.
Izaberite si stomatologa kojem vjerujete i gradite to uzajamno povjerenje na stručnosti i profesionalnosti za dobrobit Vašeg zdravlja. Na kraju, bićete zahvalni i Vi i Vaš osmijeh.
Fotograf: Adnan Učambarlić